четвер, 4 листопада 2021 р.

Громади Тернопільщини просять нардепів не підтримувати законопроєкт 6062, який становить небезпеку для здобутків реформи децентралізації

 


15 вересня 2021 року Уряд разом із проектом Держбюджету на 2022 рік (№6000) подав зміни до Бюджетного кодексу (№ 6062).

Асоціація міст України проаналізувала Законопроект № 6062 та вказала на загрози, які він передбачає:

1) ліквідація бюджету розвитку (наскрізні зміни до Кодексу)

Наслідки змінліквідація бюджету розвитку – це:

-     -позбавлення ОМС окремих доходів (плати за розміщення тимчасово вільних коштів);

-     -скорочення капітальних видатків місцевих бюджетів;

- -загрози додаткового навантаження на ОМС в частині фінансування делегованих повноважень (зокрема, у сфері освіти, охорони здоров’я та соціального захисту);

-     -позбавлення права ОМС на обслуговування коштів місцевих бюджетів в банках;

-  -встановлення нерівних умов для учасників бюджетного процесу в частині фінансової автономії.

2) вилучення у місцевих бюджетів на користь держбюджету залишків освітньої субвенції (зміни до статті 103-2)

Наслідки змін: вилучення залишків освітньої субвенції – це:

-       -скасування дієвого фінансового інструменту з оптимізації мережі закладів освіти;

-        -позбавлення зекономленого ОМС фінансового ресурсу;

-        -крок до формування неефективної мережі закладів освіти.

3) надання Мінфіну та місцевим держадміністраціям права ініціювати зупинку рішення про місцевий бюджет до закінчення судового розгляду справи (зміни до ст.122)

Наслідки зміннадання Мінфіну та місцевим держадміністраціям права ініціювати зупинку рішення про місцевий бюджет призведе до:

-        -зупинки рішення про місцевий бюджет з незалежних від ОМС причин;

-         -блокування роботи виконавчих органів місцевої ради;

-         -неможливості жителями громад отримати гарантовані державою послуги.

4) загрози погашення середньострокових позик за рахунок коштів місцевих бюджетів (зміни до п.21 Прикінцевих та перехідні положень)

Наслідки змінпогашення середньострокових позик за рахунок коштів місцевих бюджетів – це:

-        -втрата місцевими бюджетами 9 млрд гривень;

-        -погіршення фінансової основи ОМС та розбалансування місцевих бюджетів.

5) зарахування до держбюджету доходів від викупу земельних ділянок комунальної власності (зміни до Прикінцевих та перехідні положень)

Законопроєкт № 6062 пропонує 70% надходжень від викупу земельних ділянок комунальної власності зараховувати до держбюджету. Такі ініціативи є неприпустимими.

Наслідки змін:

-        -втрата місцевими бюджетами частини доходів від викупу земельних ділянок комунальної власності.

6) ускладнення процедур проведення внутрішнього аудиту (зміни до ст.26)

Наслідки змінускладнення процедур проведення внутрішнього аудиту - це:

-         -надмірні, необґрунтовані та корупційно вразливі ініціативи;

-     -обмеження самостійності в управлінні виконавчих органів місцевих рад та бюджетних установ комунальної власності.

  У зв'язку з такими небезпеками, які містить законопроєкт 6062, громади звертаються до народних депутатів України із закликом підтримати місцеве самоврядування й недопустити прийняття таких нищівних змін. Свої звернення народним обранцям надіслало й 7 громад Тернопільщини.

Для захисту інтересів місцевого самоврядування Асоціація міст України відпрацювала з Міністерством фінансів України своє бачення змін до Бюджетного кодексу і сподівається, що у процесі доопрацювання законопроєкту №6062 до другого читання її пропозиції будуть враховані.

Немає коментарів:

Дописати коментар