вівторок, 9 листопада 2021 р.

АМУ відстоює 250 млн. грн. для місцевих бюджетів громад Тернопільщини

АМУ вже досить тривалий час піднімає питання щодо поступового протягом 2022-2025 рр. збільшення частки зарахування ПДФО до бюджетів громад до 80 відсотків. Про потребу муніципалітетів у цих коштах свідчить обсяг та спектр видатків, що перекладені державою на ОМС, щорічне недофінансування делегованих повноважень, скасування окремих джерел доходів бюджетів місцевого самоврядування, скорочення обсягу трансфертів та несправедливий їх розподіл. Тому Асоціація міст України на 2022 рік відстоює збільшення відсотку зарахування до бюджетів громад ПДФО із 60 до 65%.  Плюс 5% ПДФО – це компроміс. 

5% ПДФО частково компенсують видатки перекладені державою на ОМС на:


(не забезпечувалось за рахунок медичної субвенції, не передбачено і фінансування через НСЗУ) та ін.
(12-15 млрд гривень);

-Утримання закладів профтехосвіти – це 7 млрд гривень;

-Фінансування державних соціальних гарантій, до прикладу, на пільговий проїзд та зв’язок ОМС необхідно 6,5 млрд гривень;

-Виплату заробітної плати непедагогічним працівникам закладів середньої освіти, утримання таких закладів, забезпечення навчального процесу (напрямок виключено із освітньої субвенції) – це 15,9 млрд гривень;

-Фінансування комунальних послуг та енергоносіїв закладів охорони здоров’я

 5% необхідні, адже бюджети громад понесли чимало фінансових втрат:

-покриття ОМС різниці в тарифах на комунальні послуги протягом 2017–2020 років – понад 24 млрд гривень);

-збільшення у 4 рази обсягу видатків на зовнішнє освітлення та електротранспорт, через підвищення тарифів на електроенергію;

-щорічне (2015–2021 роки) недофінансування освітньої субвенції в межах 15-20%

-скасування окремих джерел доходів бюджетів місцевого самоврядування (пайової участі (це 2 млрд гривень); субвенції на формування інфраструктури територіальних громад (близько 2 млрд гривень);

-скорочення обсягу міжбюджетних трансфертів, зокрема обсяг додаткової дотації на утримання закладів освіти та охорони здоров’я зменшився на 10,6 млрд гривень.

Бюджети громад зазнали чималих втрат також через пандемію коронавірусної інфекції, адже саме місцеве самоврядування одразу спрямувало свій ресурс на боротьбу з COVID-19. У 2020 році бюджети місцевого самоврядування недоотримали та втратили понад 69 млрд гривень фінансових ресурсів через запровадженні урядом карантині обмеження; сповільнення ділової активності; надання державою податкових пільг коштом місцевих податків і зборів; повне та часткове скорочення обсягів субвенцій та дотацій, передбачених місцевому самоврядуванню, і переспрямування вивільненого фінансового ресурсу до державного Фонду боротьби COVID-19.

5 % -це фінансовий ресурс в обсязі 11,1 млрд гривень. Для кожної громади збільшення відсотку зарахування ПДФО із 60 до 65% це отримання +200...250 гривень ПДФО у розрахунку на одного жителя. За підрахунками Асоціації міст України цих 5 % для громад Тернопільщини у грошовому еквіваленті становить майже 250 млн. гривень. А саме:

Байковецька сільська громада + 5 млн. 523 тис. грн.

Білобожницька сільська громада + 2 млн. 394 тис. грн.

Васильковецька сільська громада + 1 млн. 742 тис. грн.

Великогаївська сільська громада + 2 млн. 557 тис. грн.

Гусятинська селищна громада + 3 млн. 613 тис. грн.

Заводська селищна громада + 1 млн. 498 тис. грн.

Золотниківська сільська громада + 1 млн. 632 тис. грн.

Золотопотіцька селищна громада + 2 млн. 979 тис. грн.

Іванівська сільська громада + 936 тис. грн.

Козлівська селищна громада + 958 тис. грн.

Колиндянська сільська громада + 1 млн. 372 тис. грн.

Коропецька селищна громада + 1 млн. 230 тис. грн.

Лопушненська сільська громада + 1 млн. 73 тис. грн.

Мельнице-Подільська селищна громада + 3 млн. 337 тис. грн.

Микулинецька селищна громада + 3 млн.648 тис. грн.

Озернянська сільська громада + 1 млн. 462 тис. грн.

Підволочиська селищна громада + 4 млн. 193 тис. грн.

Почаївська міська громада + 3 млн. 676 тис. грн.

Скала-Подільська селищна громада + 2 млн. 206 тис. грн.

Скалатська міська громада + 2 млн. 914 тис. грн.

Скориківська сільська громада + 1 млн. 986 тис. грн.

Теребовлянська міська громада + 6 млн. 841 тис. грн.

Шумська міська громада + 5 млн. 384 тис. грн.

Борщівська міська громада +6 млн. 227 тис. грн.

Вишнівецька селищна громада + 3 млн. 613 тис. грн.

Гримайлівська селищна громада + 2 млн. 73 тис грн.

Залозецька селищна громада + 2 млн. 204 тис. грн.

Більче-Золотецька сільська громада + 850 тис. грн.

Борсуківська сільська громада + 1 млн. 380 тис. грн.

Великодедеркальська сільська громада + 1 млн. 363 тис. грн.

Трибухівська сільська громада +1 млн. 945 тис. грн.

Саранчуківська сільська громада + 1 млн 336 тис. грн.

Лановецька міська громада + 4 млн. 820 тис. грн.

Хоростківська міська громада + 2 млн. 969 тис. грн.

Зборівська міська громада + 4 млн. 299 тис. грн.

Товстенська селищна громада + 3 млн. 785 тис. грн.

Білецька сільська громада +2 млн. 453 тис. грн.

Копичинецька міська громада +2 млн. 820 тис. грн.

Купчинецька сільська громада + 803 тис. грн.

Монастириська міська громада + 4 млн. 101 тис. грн.

Бережанська міська громада +5 млн. 800 тис. грн.

Тернопільська міська громада + 70 млн.918 тис. грн.

Великобірківська селищна громада + 1 млн. 742 тис. грн.

Нараївська сільська громада + 1 млн 410 тис. грн.

Чортківська міська громада + 8 млн. 952 тис. грн.

Бучацька міська громада + 8 млн. 113 тис. грн.

Великоберезовицька селищна громада + 5 млн. 229 тис. грн.

Заліщицька міська громада + 5 млн. 843 тис. грн.

Збаразька міська громада +8 млн. 541 тис. грн.

Іване-Пустенська сільська громада +973 тис. грн.

Козівська селищна громада +5 млн. 623 тис. грн.

Кременецька міська громада +9 млн. 170 тис. грн.

Нагірянська сільська громада + 1 млн. 832 тис. грн.

Підгаєцька міська громада +3 млн. 895 тис. грн.

Підгороднянська сільська громада +1 млн. 585 тис. грн.

Для громад це кошти, які будуть спрямовані на будівництво, ремонт шкіл, садочків, доріг, спортивних майданчиків, на подолання наслідків COVID-19, для забезпечення дітей місцями у садочках, створення комфортних умов у закладах охорони здоров’я, створення центрів культурних послуг, центрів безпеки, а також на створення сучасної і доступної спортивної інфраструктури.


Автор - Гірчак Ксенія
При використанні матеріалу, прохання вказувати першоджерело.

Немає коментарів:

Дописати коментар