Асоціація міст України проаналізувала законопроєкти № 6032 та № 6032-1, якими пропонується, зокрема, підвищити верхню межу доходів громадян, маючи який, вони отримують соціальні послуги за рахунок бюджетних коштів, а саме:
- до трьох прожиткових мінімумів (Законопроєкт 6032);
- до чотирьох прожиткових мінімумів (Законопроєкт 6032-1).
На сьогодні зазначена межа доходів встановлена на рівні двох прожиткових мінімумів. Тобто, прийняття законопроєктів призведе до збільшення чисельності осіб, які отримуватимуть соціальні послуги за рахунок коштів місцевих бюджетів, і, відповідно, до збільшення видатків з місцевих бюджетів.
Максимальний дохід, який дає право отримувати соціальні послуги за рахунок бюджетних коштів
Законопроєкт | Максимальний дохід | грн | % від чинної редакції |
Чинна редакція | 2 прожиткові мінімуми | 4786 | 100 % |
6032 | 3 прожиткові мінімуми | 7179 | 150 % |
6032-1 | 4 прожиткові мінімуми | 9572 | 200 % |
Асоціація міст України звертає увагу, що за ідеєю законопроєктів, навіть громадяни, які отримують мінімальну заробітну плату, будуть безкоштовно отримувати соціальні послуги. Така логіка, на нашу думку, не відповідатиме філософії надання соціальних послуг – профілактика складних життєвих обставин, подолання або мінімізація їх негативних наслідків.
Асоціація міст України зазначає, що реалізація зазначених законопроєктів потребуватиме додаткових видатків з місцевих бюджетів. Автори законодавчих ініціатив не надали фінансово-економічного обґрунтування до законопроєктів. Відповідно до частини третьої статті 142 Конституції України витрати органів місцевого самоврядування, що виникли внаслідок рішень органів державної влади, компенсуються державою. В той же час, у законопроєктах не визначено джерела покриття зазначених видатків.
Асоціація міст України не підтримує законопроєкти № 6032 та 6032-1 та пропонує парламентському Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів не включати їх до порядку денного сесії Верховної Ради України.
Немає коментарів:
Дописати коментар