пʼятницю, 30 квітня 2021 р.

"Сплата ПДФО повинна здійснюватися до бюджетів громад за місцем фактичної діяльності підприємств та їх підрозділів, - АМУ

 


На розгляді у Комітеті Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики знаходяться законопроєкти №5244, №5244-1, №5244-2, №5244-3 та №5364.

Законопроєкти №5244-3 та №5364 передбачають забезпечення сплати ПДФО за місцем розміщення виробничих потужностей, а не за місцем реєстрації головного офісу. Ці законопроєкти удосконалюють механізм сплати ПДФО і є найбільш прийнятними для органів місцевого самоврядування.

Законопроєкт №5364, який розроблявся за участі АМУ, окрім унормування поняття «відокремлений підрозділ», також пропонує встановити контроль з боку контролюючих органів за дотриманням платниками вимог податкового законодавства в частині порядку сплати ПДФО до відповідних місцевих бюджетів за їх місцезнаходженням, та запровадити відповідальність для платників за порушення порядку сплати податку до відповідних місцевих бюджетів.

Проте є ряд законопроєктів, ухвалення котрих негативно позначиться на місцевому самоврядуванні. Зокрема, це стосується законопроєктів: №5244, №5244-1, №5244-2. Тому Асоціація міст України не підтримує законопроєкти 5244, 5244-1, 5244-2, якими пропонується змінити порядок зарахування ПДФО, а саме запровадити зарахування ПДФО або за місцем податкової адреси, або розташуванням юридичної особи та її підрозділів в різних пропорціях; здійснювати таке перерахування за вибором або податкового агенту, або фізичної особи. Такі пропозиції призведуть до суттєвого розбалансування бюджетів місцевого самоврядування.

Це ускладнить адміністрування податку як для податкових агентів, так і територіальних органів Державної податкової служби України, потребуватиме додаткових фінансових витрат з боку податкових агентів для належного адміністрування ними податку.

Реалізація запропонованих змін також ускладнить і роботу органів місцевого самоврядування з прогнозування надходжень ПДФО до своїх бюджетів, зменшить достовірність цих показників, негативно вплине на планування та виконання видатків бюджету. Фінансування соціально важливих сфер, таких як дошкільна та загальна освіта, охорона здоров’я, соціальний захист та соціальне забезпечення та інших не менш важливих напрямів, не повинно залежати від вибору платників податків в яких пропорціях сплачувати ПДФО до того чи іншого бюджету: за податковою адресою або фізичної особи або юридичної особи – податкового агенту.

Запропоновані законопроектами №№5244, 5244-1, 5244-2 зміни порядку сплати ПДФО не збільшать доходи бюджетів, а призведуть до перерозподілу ПДФО між територіями, негативно вплинуть на фінансову спроможність бюджетів місцевого самоврядування та спричинять появу інших проблемних питань та призведуть до правової колізії в законодавстві.


При використанні матеріалу, прохання вказувати першоджерело.

Немає коментарів:

Дописати коментар