1 грудня 2021 року набрав чинності Закон України «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні» №1871 від 05.11.2021.
Головні новації Закону:
►місце реєстрації не надає людині підстав для набуття права володіння, користування чи розпорядження житлом (у тому числі не є приводом для вселення чи визнання за особою права на проживання та/або права користування житлом). Це лише адреса для офіційного листування та інформування держави про те, де особа проживає;
►реєстрація не впливатиме на отримання послуг — оформлювати пенсію, документи чи отримувати медичну допомогу можна, незалежно від місця реєстрації;
►скасовано штамп у паспорті громадянина України або видачу довідки про реєстрацію місця проживання фізичної особи. Відомості про зареєстроване/задеклароване місце проживання можуть бути підтверджені е-паспортом або даними з інформаційної системи «Реєстр територіальної громади міста Києва».
Етапи процедури реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання у ЦНАП з 1 грудня
Для реєстрації місця проживання:
- ПІБ, стать, дата та місце народження, відомості про громадянство;
- адреса житла, де реєструватиметься місце проживання та адреса попереднього місця проживання;
- контактні дані: номер телефону, адреса електронної пошти, інші засоби зв’язку (за наявності);
- паспортний документ (ПГУ, ППП, ПТП, ПБ);
- для дитини віком до 14 років – свідоцтво про народження, а у випадку коли у батьків різне громадянство – довідка про належність до громадянства України;
- для осіб, які декларують місце свого проживання на підставі ППП або ПТП, необхідно надати паспортний документ іноземця або особи без громадянства (з перекладом);
- унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (УНЗР);
- реєстраційний номер облікової картки платників податків (РНОКПП);
- документ про перебування на військовому обліку;
- для реєстрації місця проживання дитини - прізвища, власні імена та по батькові (за наявності), контактні дані: номер телефону, адреса електронної пошти, інші засоби зв’язку (за наявності) батьків або інших законних представників;
- дані власника/співвласників житла (паспорт, РНОКПП, контактні данні тощо).
Зняття з реєстрації місця проживання проводиться:
- за заявою особи (надається паспортний документ, для дитини до 14 років – свідоцтво про народження та для громадян України, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку – військово-обліковий документ);
- за заявою особи про виїзд на постійне місце проживання (окрім іншого надається рішення ДМС) або залишення на постійне місце проживання (рішення консульства);
- за заявою іноземця чи особи без громадянства на підставі документу, термін дії якого закінчився;
- за заявою власника житла (після прийняття постанови Кабінету Міністрів України про порядок реєстрації місця проживання та тільки для зареєстрованих після 01.12.2021);
- за заявою служби у справах дітей при усиновленні (без сплати адмінзбору).
За надання адміністративної послуги стягується адміністративний збір:
34,05 грн (якщо пройшло до 30 днів від зняття з реєстрації; для реєстрації новонароджених дітей – протягом 3 місяців від дня державної реєстрації);
56,75 (якщо пройшло понад 30 днів від зняття з реєстрації).
Місце проживання (перебування) особи, зареєстроване до набрання чинності цим Законом, не підлягає повторній реєстрації (декларуванню).
У разі відсутності у громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку, окремого номера запису в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів відомості з військово-облікового документа передаються шляхом міжвідомчої електронної взаємодії до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів для його формування. Порядок формування та передачі окремого номера запису визначається Кабінетом Міністрів України.
Немає коментарів:
Дописати коментар