Асоціація міст України звернулася до
Прем’єр-міністра України В.Гройсмана з пропозицією не змінювати граничний
рівень тарифів для підприємств теплопостачання, що можуть бути встановлені
органами місцевого самоврядування на наступний опалювальний сезон.
19 червня 2019 року на засіданні Уряду
розглядалися зміни до постанови від 01.06.2011 р. № 869, якими
пропонується зменшити граничні тарифи на тепло та гарячу воду:
- на послугу з постачання теплової енергії для
населення 1300 грн (з ПДВ) за 1 Гкал (за наявності приладів обліку)
та 30 грн (з ПДВ) за 1 кв м (без приладів обліку).
- на послугу з гарячого водопостачання становитиме
87 грн (з ПДВ) за 1 м. куб. за умови підключення рушникосушильників, та 80
грн (з ПДВ) за 1 м. куб. за відсутності рушникосушильників.
АМУ виступила проти прийняття таких змін
і проект постанови було спрямовано на доопрацювання.
АМУ зазначає - середньозважений тариф по
Україні на теплову енергію станом на 1 травня 2019 року складає 1807 грн
за 1 Гкал. і прийняття таких змін призведе до додаткових витрат місцевих
бюджетів за час опалювального сезону 2019/2020 року 7 млрд грн.
АМУ наголошує, що для абсолютної більшості міст такі видатки є
непосильними, а впровадження таких змін призведе до повного припинення надання
послуг з постачання теплової енергії та гарячої води населенню.
Окрім того, запропоновані зміни не
визначають механізму встановлення граничних тарифів підприємствам
теплопостачання, регулювання яких здійснюється НКРЕКП. Таким чином вбачаються
дискримінаційні підходи щодо жителів населених пунктів, яким тарифи встановлює
державний регулятор, а не орган місцевого самоврядування.
АМУ вважає, що запропоновані рішення
прямо порушують законодавчі вимоги:
ст. 142 Конституції України,
яка передбачає обов’язок держави забезпечити компенсацію витрат органів
місцевого самоврядування, що виникли внаслідок рішень органів державної влади.
частини першої статті 15 Закону України
«Про ціни та ціноутворення», відповідно до якої Кабінет Міністрів України при
встановленні державних регульованих цін на товари в розмірі, нижчому від
економічно обґрунтованого розміру, зобов’язаний відшкодувати різницю між такими
розмірами за рахунок коштів державного бюджету.
Асоціація міст України пропонує Уряду не
приймати зміни до постанови від 01.06.2011р. № 869, а для зменшення
вартості житлово-комунальних послуг для населення здійснити ряд заходів з
покращення фінансово-економічного стану комунальних підприємств
теплопостачання:
- при регулюванні сфери тарифоутворення
дотримуватися вимог статті 31 Закону України «Про житлово-комунальні
послуги» щодо встановлення тарифів на комунальні послуги виключно
в економічно обґрунтованих розмірах;
- відшкодувати заборгованість держави надавачам комунальних
послуг з різниці в тарифах в розмірі 19 млрд грн;
- удосконалити механізми стягнення
заборгованості за житлово-комунальні послуги, зокрема через
забезпечення ефективної діяльності виконавчої служби та встановлення
адміністративних обмежень прав боржників;
- продовжити до 2020 року період реструктуризації
заборгованості комунальних підприємств за спожиті енергоносії та списання
нарахованих енергопостачальними компаніями, зокрема НАК «Нафтогаз
України», штрафних санкцій;
- встановити механізм автоматичного коригування
тарифів на послуги з постачання теплової енергії у разі зміни за рішенням
органів державної влади їх складових (мінімальна заробітна плата, податки,
вартість енергоносіїв), а також на виконання вимог галузевих угод в
частині оплати праці працівників житлово-комунального господарства, на основі
формульного розрахунку;
- встановити обов’язковий рівень розрахунків
виробників теплової енергії з постачальниками природного газу (без
урахування штрафних санкцій та з урахуванням суми нарахованих та
неперерахованих пільг і субсидій) в розмірі не менше 75 %.
АМУ переконана, що реалізація цих
заходів дозволить комунальним підприємствам закумулювати кошти на оновлення
інфраструктури та знизити собівартість комунальних послуг.
Відповідний лист АМУ передано
Прем’єр-міністру України.
Немає коментарів:
Дописати коментар