11-12 квітня 2019 року в
м. Тернополі Асоціація міст України в рамках проекту USAID
«Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні (ПУЛЬС)»
проводила засідання Секції
АМУ з питань освіти. Участь у заході взяли
Тернопільський міський голова Сергій Надал, керівник
експертної групи з питань забезпечення якості освіти директорату дошкільної та
шкільної освіти Міністерства освіти і науки України Наталя
Байтемірова, заступник керівника секретаріату Комітету
Верховної Ради України з питань науки і освіти Олена Козієвська, 25
заступників міських голів та керівників органів управління освітою міст-членів
Асоціації із 16 областей України, а також близько 20 керівників закладів освіти
м. Тернополя.
Секція проходила під головуванням начальника Управління
освіти Первомайської міської ради, голови Секції АМУ з питань освіти Галини
Остапенко та аналітика Асоціації міст України Людмили
Мозгової. Учасників заходу приймала начальник Управління освіти
і науки Тернопільської міської ради Ольга Похиляк.
Заступник керівника секретаріату Комітету
Верховної Ради України з питань науки і освіти, кандидат наук з державного
управління Олена Козієвська акцентувала на
важливих для органів місцевого самоврядування рішеннях профільного
парламентського комітету, а також на співпраці з Асоціацією міст України у
питаннях внесення змін до законодавства України.
Керівник
експертної групи з питань забезпечення якості освіти директорату дошкільної та
шкільної освіти Міністерства освіти і науки України Наталя
Байтемірова звернула увагу учасників заходу на підготовку
проектів нормативно-правових актів та розповіла про основні зміни, на які
очікує педагогічна спільнота.
Начальник Управління освіти і науки
Тернопільської міської ради Ольга Похиляк розповіла
колегам про розвиток освітньої галузі міста Тернополя в умовах децентралізації.
Учасники
заходу під час круглого столу обговорили ряд важливих питань галузі
освіти, що потребують вирішення:
·
наявність у 2019 році дефіциту освітньої субвенції та
необхідність внесення змін до формули її розрахунку, зокрема у частині
врахування реального контингенту, оплати годин індивідуального навчання тощо;
·
необхідності цільової державної субвенції на Національні школи;
·
питання підвищення ставок заробітної плати керівників закладів
освіти, їх заступників, працівників методичних служб органів управління освітою
та молодих спеціалістів;
·
відсутності достатніх ресурсів у місцевих бюджетах для розвитку
закладів позашкільної освіти, будівництва закладів дошкільної освіти, закупівлю
автобусів для перевезення дітей, зокрема з особливими освітніми потребами;
·
необхідності відшкодування вартості навчання у закладах освіти
громад дітей, батьки яких не є членами цих територіальних громад;
·
необхідності внесення змін до тендерного законодавства, зокрема
у частині організації харчування дітей;
·
відсутності кадрів та потреби внесення змін до типових штатних
нормативів закладів освіти, зокрема внесення до них посад медичних сестер,
водіїв та інших посад;
·
питання функціонування закладів професійно-технічної освіти в
містах-обласних центрах та передачі їх фінансування на обласний рівень;
·
необхідності внесення змін у трудове законодавство щодо
керівників закладів освіти, які працюють за безстроковими трудовими договорами;
·
питання забезпечення під час атестації педагогічних працівників
обов’язкового обсягу 150 годин підвищення кваліфікації, а також гарантування їх
права на вибір закладу освіти, на базі якого здійснюватиметься підвищення
кваліфікації;
·
введення цільового податку на освіту із забудовника на
будівництво об’єктів соціальної інфраструктури, оскільки кошти пайової участі
спрямовуються не тільки на будівництво закладів освіти, а й на інші об’єкти;
·
необхідності державної підтримки забезпечення заходів із
пожежної безпеки у закладах освіти;
·
відміни жеребкування під час вступу до 1 класу на вільні місця у
заклади освіти та заміни його на інший механізм;
·
наявності застарілих методик під час контролю за діяльністю
закладів освіти представниками Державної служби якості освіти України;
·
джерел оплати відряджень педагогічним працівникам, які
залучаються до оцінки роботи учасників сертифікації, та у зв'язку з
цим заміни їх уроків під час освітнього процесу;
·
забезпечення Державним стандартом профільної старшої школи,
оскільки його впровадження потребує завчасної підготовки належної
матеріально-технічної бази закладів та відповідного підбору кадрів;
·
зменшення обсягу субвенції в 2019 році порівняно з 2018 роком
для закупівлі меблів та обладнання Нової української школи у містах з
одночасним збільшенням контингенту учнів початкових класів, що не дозволить
здійснити всі гарантовані Урядом закупівлі у повному обсязі;
·
необхідності запровадження конкурсного відбору здобувачів освіти
у старшу профільну школу та ін.
У
рамках засідання Секції АМУ з питань освіти учасники на практиці вивчили
питання управлінської та проектної діяльності керівників закладів освіти міста,
зокрема з організації інклюзивної освіти, національно-патріотичного виховання
здобувачів освіти, а також ознайомились із міжнародною співпрацею Тернополя у
сфері освіти.
Асоціація міст України дякує Тернопільському
міському голові Сергію Надалу та начальнику
Управління освіти і науки Тернопільської міської ради Ользі Похиляк за якісну організацію,
змістовне наповнення заходу та постійну результативну співпрацю з
Асоціацією міст України.
Немає коментарів:
Дописати коментар