Сьогодні, у
Тернопільському прес-клубі відбулась презентація проєкту “Школа локальної
демократії 2.0.”
Керівник ГО “Освітньо-аналітичний
центр розвитку громад”, консультант Тернопільського РВ АМУ Максим Черкашин
розповів про проєкт «Школа локальної демократії», який втілювався у 2017-2018 роках
та що вдалось запровадити завдяки проєкту. «Школа локальної демократії 2.0.» –
це 10 Команд змін з об’єднаних громад Заходу України, які на трьох сесіях
ознайомляться з кращими практиками місцевого самоврядування, навчаться
користуватись інструментами участі мешканців у житті громади та спільно
працювати над розвитком території, в якій проживають. Між сесіями, під
керівництвом експертів, учасники будуть виконувати практичні завдання у своїх
громадах. Кращі Команди змін візьмуть участь у навчальній поїздці у Польщу, де
ознайомляться з роботою органів місцевого самоврядування, управління громадою,
діяльністю громадських та донорських організацій. Фінальним завершенням Школи
буде Форум локальної демократії, на якому учасники презентуватимуть свої
досягнення.
У проєкті
участь можуть взяти команди з об’єднаних громад Тернопільської, Рівненської,
Хмельницької, Чернівецької, Івано-Франківської, Львівської або Волинської
областей до якої входять 3 особи (представник громадської організації або
громадський активіст, депутат місцевої ради, працівник виконавчих органів
місцевої ради).
Аби взяти
участь у «Школі локальної демократії 2.0.» потрібно до 31 серпня 2019 року
сформувати Команду змін у своїй громаді, заповнити та надіслати анкету
кандидата за посиланням https://cutt.ly/8wrce8r. Пройти відбір та співбесіду. Результати відбору будуть
повідомлені до 07 вересня 2019 року.
Виконавчий
директор Тернопільського регіонального відділення Асоціації міст України Ігор
Гірчак розповів про роль Тернопільського РВ АМУ у проєкті.
Ігор
Гірчак зауважив: «Представляю Всеукраїнську організацію органів місцевого
самоврядування «Асоціацію міст України», котра від початку старту реформи з
децентралізації активно включилась у процес формування об’єднаних
територіальних громад. З моменту, коли ми розпочали цей процес, ми зрозуміли,
що однією з важливих проблем, з якою стикаються у своїй діяльності новостворені
громади є низький фаховий рівень працівників ОМС . З моменту створення громади
з’являються нові повноваження, по факту ОТГ отримали такі ж повноваження, що й
міста обласні центри, а кваліфікованих працівників, котрі б надавали якісні
послуги, були далеко не всюди. Ми, як Асоціація міст України, постійно надаємо
консультаційну підтримку, проводимо навчання, але й дуже важливим є ось такі
проекти як “Школа локальної демократії 2.0.” – як один з можливостей підвищити
фаховий рівень працівників громад. Ще одна проблема, яка гостро поставала в
громадах – це низька активність мешканців, що проживають на тій чи іншій
території. І тому постала проблема, як допомогти громаді активізувати своїх
мешканців, налагодити механізм комунікації між мешканцями та владою, донести
мешканцям інформацію про те, які є механізми впливу на прийняття рішень на
місцевому рівні. Відтак, цей проект також допоміг громадам-учасницям
активізувати мешканців, створились громадські організації, молодіжні міські
ради і т.п. Важливим елементом діяльності ОМС є так налаштувати свою роботу,
щоб певні завдання реалізовувати не лише за кошти з місцевого чи державного
бюджету, але шукати нові джерела фінансування, зокрема й брати участь у
грантових програмах. Не менш важливою є кооперація мешканців та влади громади
і, власне, під час проекту ця співпраця вже вироблялась й ефективно
продовжувалась після його завершення».
Максим
Черкашин також поділився секретом того, яка саме громада може стати учасником:
«Для нас
дуже важливо, щоб громада була вмотивована, адже «за вуха ми нікого тягнути не
будемо. Ми не дивимось чи громада «слабка» чи «сильна», а даємо можливість всім.
Взагалі чому громада «сильна» , тому що там команда – люди, котрі постійно
проводять моніторинг всіх можливостей (конкурсів, програм, ін.) й подають
заявки для участі в них.»
Як
зазначив Максим Черкашин, проєкти такого плану дають не лише знання, але й
комунікацію між учасниками громад, налагодження між ними співпраці. Наприклад,
подібним проєктом є проєкт ПУЛЬС, що реалізовує Асоціації міст України. В
рамках ПУЛЬСу проводяться також багато заходів: це й навчальні програми
«Маршрути успіхів», прес-тури, практикуми із застосування законодавства –
представники ОТГ Тернопільщини мають можливість переймати досвід один в одного,
представники Тернопільської області мають можливість дізнаватись про успіхи ОТГ
з інших областей України. Під час заходів відбувається комунікація, яка у
майбутньому переростає у плідну співпрацю.
Проєкт
“Школа локальної демократії 2.0.” реалізовують громадська організація
“Освітньо-аналітичний центр розвитку громад” спільно з Тернопільським
регіональним відділенням Асоціації міст України.
Автор - Ксенія Кара
Автор - Ксенія Кара
Немає коментарів:
Дописати коментар