вівторок, 15 вересня 2020 р.

АМУ не погоджується з поправками №92 та №96 до законопроєкту №3614

 


15 липня 2020 року Верховна Рада України прийняла у першому читанні проєкт Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо приведення у відповідність положень бюджетного законодавства у зв’язку із завершенням адміністративно-територіальної реформи» №3614 від 09.06.2020. Наразі законопроєкт готується до другого читання і народними депутатами подані пропозиції і поправки до проєкту.

7 вересня 2020 р. Асоціація міст України взяла участь у робочій нараді Комітету Верховної Ради України з питань бюджету щодо розгляду пропозицій і поправок до законопроєкту № 3614 і звернула увагу на неприпустимість врахування до законопроєкту окремих поправок. Позицію Асоціації міст України щодо зазначених поправок підтримали і інші учасники робочої наради. 
Зокрема, Асоціація міст України не погоджується із такими поправками:
поправка №92, яка пропонує:
включити бюджет міста Києва до системи горизонтального вирівнювання податкоспроможності обласних бюджетів. 
Асоціація міст України не підтримує таку поправку, тому що передбачається збільшення дохідної складової обласних бюджетів за рахунок вилучень з бюджету міста Києва, шляхом включення бюджету Києва до системи горизонтального вирівнювання податкоспроможності територій. При цьому звертаємо увагу, що пропонується таке вирівнювання між бюджетами здійснювати по неспіврозмірним доходам, адже до бюджету міста Києва за чинними нормами Бюджетного кодексу України (і законопроєктом № 3614 такі норми не змінюються) зараховується 40 відсотків податку на доходи фізичних осіб, в той час як в області 15, а у міст 60.
поправка №96, яка пропонує:
включити бюджет міста Києва до системи горизонтального вирівнювання податкоспроможності бюджетів місцевого самоврядування. 
Асоціація міст України не підтримує таку поправку, тому що передбачається збільшення дохідної складової обласних бюджетів за рахунок вилучень з бюджету міста Києва шляхом включення бюджету Києва до системи горизонтального вирівнювання податкоспроможності територій. При цьому звертаємо увагу, що пропонується таке вирівнювання між бюджетами здійснювати по неспіврозмірним доходам, адже до бюджету міста Києва за чинними нормами Бюджетного кодексу України (і законопроєктом № 3614 такі норми не змінюються) зараховується 40 відсотків податку на доходи фізичних осіб, в той час як у міст 60.
Також звертаємо увагу на те, що включення бюджету міста Києва до систем горизонтального вирівнювання податкоспроможності територій як між обласними бюджетами, так і між бюджетами місцевого самоврядування і у разі одночасного включення до двох систем вирівнювання, покладе на державний бюджет додаткове фінансове навантаження і спричинить необхідність пошуку додаткових бюджетних ресурсів на функціонування системи вирівнювання в обсязі не менше 8 млрд грн, що призведе до розбалансування зведеного бюджету в умовах обмеженості фінансових ресурсів. 

Немає коментарів:

Дописати коментар