15 липня 2020 року Верховна Рада України прийняла у першому читанні проєкт Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо приведення у відповідність положень бюджетного законодавства у зв’язку із завершенням адміністративно-територіальної реформи» №3614 від 09.06.2020. Наразі законопроєкт готується до другого читання і народними депутатами подані пропозиції і поправки до проєкту.
7 вересня 2020 р. Асоціація міст України взяла участь у робочій нараді Комітету Верховної Ради України з питань бюджету щодо розгляду пропозицій і поправок до законопроєкту № 3614 і звернула увагу на неприпустимість врахування до законопроєкту окремих поправок. Позицію Асоціації міст України щодо зазначених поправок підтримали і інші учасники робочої наради.
Зокрема, Асоціація міст України не погоджується з поправкою №90, яка пропонує:
частину 5 статті 93 викласти в такій редакції: «5. Якщо на території територіальної громади недостатньо бюджетних установ, інших суб'єктів господарювання комунальної власності, які забезпечують надання публічних послуг, визначених пунктом 2 частини першої статті 86 цього Кодексу, в обсязі, визначеному фінансовими нормативами бюджетної забезпеченості, обрахований обсяг видатків на здійснення цих послуг враховується при визначенні міжбюджетного трансферту бюджету, з якого утримуються бюджетні установи, що надають публічні послуги. Для видатків, передбачених п.п. д) п.2), п.п. в), ґ), п.3), п.6) ч. 1 статті 89 цього Кодексу, якщо іншого не встановлено договорами про міжбюджетні трансферти, їх обсяги розраховуються в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.».
Асоціація міст України не підтримує таку поправку і звертає увагу що:
по-перше, зміни, запропоновані поправкою, не відповідають засадам бюджетної самостійності органів місцевого самоврядування, що визначені у статті 9 Європейської хартії місцевого самоврядування і передбачають, що органи місцевого самоврядування мають право в рамках національної економічної політики на власні адекватні фінансові ресурси, якими вони можуть вільно розпоряджатися в межах своїх повноважень. Обсяг фінансових ресурсів органів місцевого самоврядування має відповідати повноваженням, передбаченим конституцією або законом. Конституцією України гарантується фінансова самостійність місцевого самоврядування, а Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що місцеве самоврядування в Україні здійснюється на принципах правової, організаційної та матеріально-фінансової самостійності. Натомість поправкою передбачається втручання Кабінету Міністрів України у діяльність органів та посадових осіб місцевого самоврядування і запровадження непрозорого «ручного» підходу управління бюджетними ресурсами на постійній основі.
по-друге, запропонована поправка не містить чітких критеріїв «достатності/недостатності» на території територіальної громади бюджетних установ та інших суб’єктів господарювання комунальної власності, які відповідальні за надання публічних послуг, передбачених п.п. д) п.2), п.п. в), ґ), п.3), п.6) ч. 1 статті 89 Бюджетного кодексу України. Відсутність критеріїв спричинить подальше прийняття дискреційних рішень.
Асоціація міст України не підтримує таку поправку і звертає увагу що:
по-перше, зміни, запропоновані поправкою, не відповідають засадам бюджетної самостійності органів місцевого самоврядування, що визначені у статті 9 Європейської хартії місцевого самоврядування і передбачають, що органи місцевого самоврядування мають право в рамках національної економічної політики на власні адекватні фінансові ресурси, якими вони можуть вільно розпоряджатися в межах своїх повноважень. Обсяг фінансових ресурсів органів місцевого самоврядування має відповідати повноваженням, передбаченим конституцією або законом. Конституцією України гарантується фінансова самостійність місцевого самоврядування, а Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що місцеве самоврядування в Україні здійснюється на принципах правової, організаційної та матеріально-фінансової самостійності. Натомість поправкою передбачається втручання Кабінету Міністрів України у діяльність органів та посадових осіб місцевого самоврядування і запровадження непрозорого «ручного» підходу управління бюджетними ресурсами на постійній основі.
по-друге, запропонована поправка не містить чітких критеріїв «достатності/недостатності» на території територіальної громади бюджетних установ та інших суб’єктів господарювання комунальної власності, які відповідальні за надання публічних послуг, передбачених п.п. д) п.2), п.п. в), ґ), п.3), п.6) ч. 1 статті 89 Бюджетного кодексу України. Відсутність критеріїв спричинить подальше прийняття дискреційних рішень.
Немає коментарів:
Дописати коментар