13 квітня Парламент на позачерговому пленарному засіданні прийняв Закон про внесення змін Держбюджету на 2020 рік (законопроєкт №3279-д від 11.04.2020 року), який був розроблений у зв’язку із необхідністю вивільнення фінансового ресурсу на формування Фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками.
Фонд боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками – це фонд у складі держбюджету сформований для запобігання негативним наслідкам кризових явищ у зв’язку виникненням і поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2; підвищення ефективності діяльності державних органів, місцевих органів самоврядування; забезпечення макроекономічної стабільності в Україні.
Необхідність формування фонду в обсязі 64,7 млрд грн спричинила скорочення ряду бюджетних програм, в тому числі і тих, що стосуються органів місцевого самоврядування.
Асоціація міст України у процесі розробки та доопрацювання законопроєкту «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» наполегливо відстоювала необхідність збереження вкрай важливих для органів місцевого самоврядування фінансових ресурсів.
Фонд боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками – це фонд у складі держбюджету сформований для запобігання негативним наслідкам кризових явищ у зв’язку виникненням і поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2; підвищення ефективності діяльності державних органів, місцевих органів самоврядування; забезпечення макроекономічної стабільності в Україні.
Необхідність формування фонду в обсязі 64,7 млрд грн спричинила скорочення ряду бюджетних програм, в тому числі і тих, що стосуються органів місцевого самоврядування.
Асоціація міст України у процесі розробки та доопрацювання законопроєкту «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» наполегливо відстоювала необхідність збереження вкрай важливих для органів місцевого самоврядування фінансових ресурсів.
У результаті збережено 51,03 млрд грн, зокрема:
► 6.0 млрд грн надходжень роздрібного акцизу на пальне;
► 9,0 млрд грн шляхом недопущення списання за рахунок місцевих бюджетів заборгованості за середньостроковими позиками 2009–2014 років;
► 22,2 млрд грн субвенції на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності;
► 4,9 млрд грн коштів Державного фонду регіонального розвитку;
► 1 млрд грн субвенції на проведення виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів;
► 1,7 млрд грн субвенції на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій;
► 2,2 млрд грн субвенції на покращення соціального захисту окремих категорій педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти;
► 2,5 млрд грн субвенції на реалізацію програми «Спроможна школа для кращих результатів»;
► 1,06 млрд грн субвенції на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа»;
► 100 млн грн субвенції на створення навчально-практичних центрів сучасної професійної (професійно-технічної) освіти;
► 150 млн грн субвенції на створення нових, будівельно-ремонтні роботи існуючих палаців спорту та завершення розпочатих у попередньому періоді робіт з будівництва/реконструкції палаців спорту;
► 200 млн грн субвенції на завершення розпочатих у попередньому періоді робіт з будівництва/реконструкції, будівництво нових, реконструкцію та капітальний ремонт існуючих спортивних п’ятдесятиметрових і двадцятип’ятиметрових басейнів.
Разом з тим внаслідок часткового та повного скорочення окремих бюджетних програм місцеві бюджети зазнаються втрат в обсязі 9,65 млрд грн, зокрема, спричинених скороченням обсягу коштів Державного фонду регіонального розвитку на 2,6 млрд грн, субвенції на проведення виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на 1,15 млрд грн, субвенції на підтримку розвитку ОТГ на 2,1 млрд грн, субвенції на покращення соціального захисту окремих категорій педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти на 1,55 млрд грн, субвенції на реалізацію програми «Спроможна школа для кращих результатів» на 1 млрд грн та ін.
Прийнятим законом передбачено, що тимчасово, на період дії карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), звільняються від нарахування постачальниками електричної енергії та природного газу пені та штрафних санкцій підприємства централізованого водопостачання та водовідведення незалежно від форми власності, а також виробники теплової енергії незалежно від форми власності.
Також законом передбачено подальше відновлення видатків державного бюджету (включаючи трансферти місцевим бюджетам) та надання кредитів з державного бюджету за бюджетними програмами, скорочених у зв’язку із створенням фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками. І, за попередньою інформацією, Комітету Верховної Ради України з питань бюджету запланово здійснення трансферту місцевим бюджетам на підтримку розвитку ОТГ в обсязі 1,5 млрд грн.
Голова АМУ Віталій Кличко: Депутати підтримали позицію АМУ у змінах до Держбюджету та зберегли 51,03 млрд грн в бюджетах міст, селищ, сіл, ОТГ. На жаль, скоротили деякі державні програми. Але нам вдалося відстояти вкрай важливі для громад ресурси, а в останній момент - і скасувати пені та штрафи для комунальних підприємств в сфері ЖКГ.
Немає коментарів:
Дописати коментар